Alla inlägg under april 2009

Av Larzon - 6 april 2009 21:38

Ha, jag kan nog säga att jag har påsklov. Det var länge sedan man hade det, men jag är faktiskt ledig hela veckan. Skulle haft ett rådslagsmöte ang nya kollektivavtalet imorgon kväll men eftersom inte en kotte, ingen människa heller, hade anmält sej att komma så blir mötet inställt!


Nickis sår börjar se bättre ut!! Äntligen ser det ut som om det är fritt från var vilket är gott. Idag tömkörde jag henne lite nere i paddocken och det gick bra så jag kan nog börja skritta henne lite smått nu i veckan. Hoppas bara att inte muskeln fått sej en värre smäll så den svullnar upp eller något. Får ta det försiktigt ett par dagar. Idag var hon riktigt go och så länge jag håller mej från såren så är hon som vanligt. Så jag har kanske en chans att inte vara hatad för all framtid...skratt. Mutade henne i och för sej med lite godis idag...det fungerar på hästar med...! hihi.


Nu börjar hallen bli klar på nedre våningen! Ni är väl inte nyfikna? Nä tänkte väl det! Andreas målar de sista listerna nu och sedan är det bara trappan och räcket kvar. Ja, belysning är kvar oxå! Det är ett besvärligt kapitel! Måste ut och kika på vad som finns. Jag har jättedålig koll på vad som finns för häftiga/praktiska lösningar. Någon som har något förslag? Jag tar emot idéer och tips!


Ha det då gott!

Av Larzon - 3 april 2009 13:15

Måste bara skriva lite om vår hallrenovering, eller kanske Andreas hallrenovering...=). Han står för jobbet så försöker jag hålla oss andra ur vägen...tror faktiskt att Andreas oxå tycker det är en bra lösning! Hihi.


Ska inte säga så mycket utan låta bilderna få tala för sej själva...

 


Här har Andreas börjat slipa ner trappstegen som egentligen är fina i ek. Men panelen är fortfarande kvar på väggarna...hu!



Så här såg det ut...

 


...och så här utanför toaletterna...


 


Slipning av trappan har påbörjats...


Fortsättning följer...


Nu har det kommit upp både färg och tapeter. Nu saknas lite lister och ett trappräcke. Och naturligtvis den sista inredningen...=)

 

Väggar och dörrar målade.


 

 Trappan målad och oljad


 


"Arga Snickarn" himself och Oscar

 


Philip har bidragit med denna bild på själva tapetvalet till fondväggen!


Mer får Ni inte ser förän det är klart...tror jag! =)

Av Larzon - 2 april 2009 23:27

Idag var Brorsan Jim och hans tjej Ann-Sofie med i stallet och vi skulle ta en promenad med Nicki och Ann-Sofies hund Rex (eller Räx). Vi passade på att ta med Gilda (Claes hund) oxå. Naturligtvis var Oscar med i sin barnvagn oxå.


Alla njöt vi av det perfekta vädret och gick en runda, bl a i skogen. Rundan brukar ta 30-40 min när vi rider men tog nog nästan 1,5 timma idag. Nä inte för att vi gick långsamt utan för att man i bland stannade till och väntade på hundarna eller stod och tittade efter en ekorre eller när Gilda jagade undan en katt som troligen gick i vägen för oss andra annars. =)


Trötta och varma var vi i alla fall allihop när vi kom tillbaka. Även Oscar fast att han legat och sovit hela vägen trots att det skumpade värre än värst över stenar och rötter i skogen. Han är en tålig pojk den!


 


 

Det har varit gott att kunna ta av hästarna täckena några timmar på dagarna nu när det är som varmast! De fäller ju så nu så det måste vara gott för dem att få lite vind i pälsen.


Har nu ikväll varit uppe och försökt tvätta Nickis sår vilket hon ju inte tillåter riktigt. Tyvärr är de fortfarande lite variga och jag hoppas fortfarande att pencilinen ska ta det. Får väl ta till bremsen snart så jag får komma åt ordentligt: men det är med risken att jag inte får komma nära henne igen.


Ska lägga ut ett par bilder från vår promenad här imorgon...orkar inte fixa med det nu.


God natt!

Av Larzon - 1 april 2009 23:28

För att stanna?? Jag hoppas på det!


Nicki börjar nog bli bättre i sitt ben nu. Benet svullnade upp under natten till söndag och hon verkade vara lite besvärad till en början. På måndag morgon var hon än tjockare och riktigt stel så jag ringde distriktsveterinären i Göta. Hon kom senare på dagen och tittade på såren. Tyvärr vill ju Nicki inte stå stilla när man pillar i den eller ens tittar på dem så för att få en chans att se hur det verkade så blev det lite "plegg" (lugnande). Veterinär Lena gjorde rent och skrev ut lite antibiotika så var hon klar. Är bara att fortsätta att tvätta och hålla rent de båda såren.

Kan ju säga att om inte Nicki hatar mej när dessa såren är läkta så gör hon det aldrig!! Hon tycker inte om oss (mej och Lotta) just nu! =(   Men vad gör man? Såren måste ju hållas rena.


Idag var såren ialla fall mycket bättre och svullnaden är knappt märkbar. Jag var fräck nog att släppa över henne till hagen med de andra hästarna idag för hon blev jätteledsen när de gick iväg , så hon bara sprang runt, runt. Så hon får nog fortsätta gå med dem om allt verkar ok. Då blir hon nog lite gladare på mej i alla fall!


Imorgon hoppas vi på att vi kommer ut på en liten promenad i vårsolen!! 


Det har varit ett par turer till stallet idag och Oscar har varit med båda gångerna, med och utan muta!!

 

Han trivdes i vårsolen!

 


Här på kvällen var han inte lika lycklig så fick muta med godispåse =) Fungerar konstigt nog ALLTID!! På barn ska man väl tillägga... =)

Ovido - Quiz & Flashcards