Alla inlägg under augusti 2008

Av Larzon - 23 augusti 2008 09:02

Egentligen var det ju tänkt att det skulle bli tillökning i familjen som idag...men det skede redan i tisdags morse!


En liten gosse kom till världen kl. 04.25 den 19 augusti 2008. Han vägde 3840 gram och var 50 cm lång. Och naturligtvis en av de två mest underbara bebisar...Philip var ju den andra!


Tänker inte gå in på några smaskiga förlossningsdetaljer här utan bara berätta att det gick bättre än sist! Som tur var!


I torsdags fick vi komma hem och det var skönt!! Jag är en av dem som inte trivs att ligga inne på BB (i detta fallet på EVA - Egenvårdsavdelningen) och ha en massa tider hit och dit att försöka passa...vilket alltid krockar med amning, försök till vila och sedan dessa sömnlösa nätter!!


Nej, det var helt underbart att få landa här hemma och få ta dagarna som de kommer! Allt fortlöper mycket bättre än förväntat. Han äter, sover, sover och äter. Till och med de nätter som varit!! Hoppas det får fortsätta så!!


Inte nyfiken va? Här kommer han!



Han är så jättelik Philip när han föddes!! Verkligen en kopia!


Han har ännu inte fått något namn men vi jobbar på det!




Av Larzon - 17 augusti 2008 17:07

Nu har Nickie varit ute på en liten hopptävling igen! Nej, jag red inte den här gången...alldeles för stor mage ivägen. Nej, kompisen Malin Finstad hade jag hyrt in som hinderjockey denna gången.


De startade i 60 cm och 70 cm och det blev 2 felfria rundor. Båda såg verkligen ut att ha kul!.

Nickie var lite misstänksam hemma i stallet innan vi åkte och blev lite nervös. Men det släpper ju så fort man tar ut henne och går på transporten! Sedan är hon ju jättelätt och rolig att ha med ute.


Nästa gång ska Malin få prova lite högre höjder...hon som vågar! Det är nog inga problem men jag får träna lite först...Är så jäkla ridsugen nu så jag blir tokig! Så fort jag gått igenom det här barnafödandet så blir det rida av...hoppas jag! Får tänka positivt nu!!


Se länken bland mina länkar - Malin och Nickie på Närk


Av Larzon - 14 augusti 2008 10:02

Finns det något värre än att gå och vänta? Vet att den lilla/lille krabaten är förväntad till den 23 aug men det skulle ju kunna bli tidigare...eller hur?

Satt på cirkus i Trollhättan (nära Näl som tur var) och det "molde" i magen som bare den...var helt säker på att jag skulle få åka till Näl den natten...Men nästa morgon var allt som vanligt igen! Suck...så det är väl bara att vänta.


Lägger ut några bilder från i sommar



Philip provskjuter en kanon i Fredericia i Danmark.



Häftig ringmur runt Fredericia.



En fantastiskt fin dag nu i sommar var jag och Philip med Lotta ute i hennes segelbåt strax utanför Göteborg. Följande bilder kan ju säga mer...


 

 Philip solar och har det gott. Vad är bäst - motorbåt eller segelbåt??


 


Jag fick styra båten medans Lotta och Philip drog i tampar, lagade mat mm. Behöver jag säga att jag brnde axlarna lite?


 


Efter att vi kravlat i land fikade vi nere vid stranden vid Lilleby. Jag och Philip kände på det faktiskt varma havsvattnet.


 


Philip passade på att bada i havet...med kläderna på! Tror Du han var nöjd? Jo....


Tack Lena för tipset med bilderna här på bloggen! Se vad bra det blev!! Lätt som en plätt...när man vet hur man gör!! Skratt...

Ovido - Quiz & Flashcards