Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Mörkt, regnigt och trist!

Av Larzon - 22 november 2009 21:31

Fy vilken tråkig dag det har varit idag! Mörkt typ hela dagen och bara regn!

Imorse var jag uppe tidigt och var i stallet och släppte ut hästarna. Både jag och hästarna gick nog i sömnen ut i leran kändes det som. Flört


Passade på att fixa klart mat för dagen och mocka boxen för att sedan åka hem och lägga mej på soffan en stund till innan resten av familjen vaknade! Sedan får man ju knappt någon lugn och ro...skratt!


Igår var jag på Valupptakt i Vänersborg med Partidistriktet. Tillbringade både dag och kväll på Teatern i Folkets Hus. Medverkande fanns det gott om bl a fackliga och politiska ledare som Stefan Lövén, Ylva Thörn, Göran Johansson och Jytte Guteland. Jytte är verkligen helt fantastisk att lyssna på! Allt hon säger går verkligen rakt in i hjärtat!! SSU har verkligen fått en kanonbra ordförande. Jag vill se henne som statsminister efter Mona Sahlin!! Glad


På kvällen bjöds det först på mat och sedan toner i kulturens tecken! Först började Proggbandet Glassfabriken. Efter det var det Jack Wreeswijks tur. Han var verkligen kanon! Jag satt och väntade på "Balladen om Fredrik Åkare och den vackra Cecilia Lind" och som tur var var det hans extra nummer så jag var skitnöjd!

Sist men inte minst (bara yngst) spelade Kim Fransson. Och hjälp vilken röst han har och vilken otrolig energi!! Hur orkar grabben och hur håller rösten. Men han var jättebra och faktiskt lite smårolig in emellan.

En mycke bra men otroligt lång dag dock!

Vinterbild

Så här såg det knappast ut imorse. Hade inte gjort något om det gjorde det...


Nicki i vinterhage  

Såhär ser det nog snart ut...men bilden är från förra året eller tidigt i år.

 
 
Ingen bild

sc

22 november 2009 22:02

pssst!! mona sahlin är inte stadsminister...
jag skrev med små bokstäver så inte så många skulle se...

 
Jane

Jane

22 november 2009 22:04

Nä hon är inte statsminister nu men hon blir det efter den 19 september 2010. :D

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sc

22 november 2009 22:10

Men om hon gyttja var så bra, varför vill du inte se henne där direkt? eller menar du att mona max sitter en period? och så vill jag bara förtydliga att Kim naturligtvis kommer från upphärad..

 
Jane

Jane

22 november 2009 22:17

Kul att Du verkar så politiskt intresserad SC!! Nä, jag menar som så att det är inte riktigt rättvist att sätta Jytte som statsminister redan nu. Hon behöver några år till att få fart på SSU ordentiligt innan. Mona kan sitta en period eller två så kan Jytte ta över sedan!

http://www.larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards