Alla inlägg under augusti 2009

Av Larzon - 20 augusti 2009 11:14

Denna dagen bjöd på helt fantaskiskt väder och jag skulle egentligen åkt på hoppträning med Nicki! Men efter vårt lilla dressyraventyr förra helgen så ådrog hon sej skavsår av sadelgjorden så nu får sadeln vänta några dagar. Funderade ett kort ögonblick på om jag skulle ta mej en liten skritttur barbacka...men det var ett väldigt kort ögonblick!!


Istället fick jag med hela familjen ut i svampskogen!! Andreas fick ta Oscar på ryggen (fniss)men det var nog tyngre än någon av oss trodde. Tyvärr hittade vi ingen större skörd i den skogen vi valt men påvägen hem såg Andreas några få svampar från bilfönstret och det stället kan ju kallas DUGA!! Har aldrig sett så stora kantareller!! 


Naturligtvis blir det bildbevis!!

 

De var enorma. Bara dessa två haderäckt till några smörgåsar.


 

Det blev någrai allafall. Smörgåsarna blev jättegoda!

Av Larzon - 19 augusti 2009 10:42

Ja då var det dags för den lille grabben att fylla 1 år. Tänk vad tiden går!!

Farmor och farfar har satt in en bild i TTELA dagen till ära och många fina presenter blev det. Men bäst av allt var nog tårtan om man frågar Oscar själv!

Så här såg den ut innan....



Den var smarrig


Så här såg Oscar ut efteråt...


Här var en av de uppsakttade presenterna, en alldeles egen gunga!!


Av Larzon - 18 augusti 2009 16:31

Lovade ju liksom lite fler bilder från iNygård i lördags.


Här kommer ett litet urval...(som sagt så har vi en del att jobba på...)


 




 



















Av Larzon - 16 augusti 2009 23:45

Japp, då var semestern slut för denna gången. Men jag kommer ju inte att jobba heltid i höst så för mej går det bra. Blir allt endel lediga dagar emmellanåt.

Imorgon är det första dagen för Philip på Fritids. Ska bli spännande både för honom och oss. Nya fröknar, nya rutiner, men det ska nog gå bra. Om ett par veckor ska sedan Oscar skolas in på dagis så det ena avlöser det andra nu framöver.


Nu hoppas jag jag fått packat allt inför morgondagen och det är dags att kasta sej i bingen!


Godnatt!

Av Larzon - 15 augusti 2009 16:47

Äntligen är den gjord! Debuten på dressyrbanan! Varit på en liten klubbdressyr i Nygård (NRS) idag och red LC:1 och LB:1. Helt felfritt var det ju inte men nu kan det bara bli bättre...eller?? Känns skönt att få gjort den första tävlingen så blir det inte kanske så stor sak av det nästa gång...


Nu har vi massor av saker att träna på. Det mesta visste man ju innan men när man väl kommer in på banan så har man en förmåga att glömma en del viktiga saker som ytterskänkel, halvhalter, hästens böjning mm. Skratt...men jag kom ihåg vägen i båda programmen i alla fall och som vanligt så är jag supernöjd över min lilla dressyrhäst!


Tack Frida och Lotta för all support och hjälp idag. Hade inte fixat det utan Er! Tack så mycket!!


Se vad snygg hon var!!

 

Knoppad och allt!


Liten rosett blev det med!



Det kanske kommer någon bild senare på själva ritten men de bilderna står vår HOV-fotograf och hans stf (ställföreträdare) för. Undrar vaför HOV-fotografen lät stf hålla i kameran idag? Det kommer vi nog alldrig få veta... men jag vet att det blev några riktigt bra foton!!

Av Larzon - 12 augusti 2009 10:29

Skratt...ja ja jag får efte vissa påtryckningar försöka ta mej i kragen och få igång bloggen igen.


Ja det har hänt mycket sedan sist. Men tror inte man orkar lyssna på allt det utan bättre att börja deär vi är idag tror jag.


Jag är inne på min sista "semestervecka" (nu är jag lite taskig...jobbar bara 2,5 dagar nästa vecka) och för första gången så känns det faktiskt lite gott att få komma igång. Ska bara jobba fackligt i höst så det kommer inte bli heltid för min del. Philip ska börja på Fritids och första veckan i september så ska Oscar skolas in på dagis!! Hjälp vad tiden går fort. Grabben fyller 1 år om en vecka!!


På söndag ska jag och Nicki debutera i dresyr!! Ja Du såg rätt! Har anmält oss till en LC:1 ochen LB:1 och får se hur det går! Känns inte helt ok ännu får jag säga...Borde ha börjat träna mycket tidigare. Läser in dressyrprogram så jag tror jag spyr snart...skratt! Men det blir spännande.


Här kommer en bild på några av våra supersnygga bommar vi har målat i sommar! Nu hoppas vi på att vi aka kunna hoppa dem också!!


 


Får återkomma med fortsättningen!

Ovido - Quiz & Flashcards