Alla inlägg under april 2008

Av Larzon - 24 april 2008 09:42

Idag red Frida (vår medryttare) Nicki nere i paddocken. Vi satte upp ett par små kryss och några bommar för att Frida skulle få prova hoppa lite med Nicki.

 Nicki har stått inne i boxen både onsdag och torsdag och väntat på hovslagaren så hon hade bara hunnit vara ute i hagen i några timmar när det var dags att rida. Vi förväntade oss att hon skulle vara skitpigg och började väldigt lungt...men antagligen hade hon mumsar MYCKET gräs på dessa timmar för hon var rent av seg! Men det blev en väldigt lugm och harmonisk "Hoppträning".

Naturligtvis hade jag med mej kameran för att jag skulle ta lite foton till denna blogg men....kom på att jag hade den när Frida och Nicki skritade av...och det hade blivit lite mörkt!


Så än en gång...håll till godo...


Av Larzon - 15 april 2008 21:29


Ja, så kan man kalla det...skönt att kunna börja och släppa ut hästarna på lite gräs. Fast de skulle kunna ta simborgarmärket i hagen så finns det i alla fall fint grönt gräs att öva upp magen på.

Gissa om de är glada när man släpper ut dem? Far iväg som små "jihuer" bort i hagen för att sedan köra ner mularna i gräset och sedan kan inget få dem att lyfta på huvudet igen!

Jag försökte, för att få några fina bilder utan täcke, att vissla, smacka och kasta vantar...men vem brydde sej om det när det fanns gräs.


Så Ni får hålla till godo med bilden nedan...

Av Larzon - 11 april 2008 13:13


Nedan ser Ni en bild på Nickis dotter Annie.


Likheten är slående...

Av Larzon - 10 april 2008 15:44


Ja det säger jag verkligen - Hoppas våren kommit för att stanna nu! Känns skönt att kvällarna blivit längre, eller rättare sagt ljusare.


Har börjat på min nya arbetsplats nu, ABF i Trollhättan. Känns roligt med lite nya utmaningar även om perioden just nu är lugn. Cirklarna håller på att avslutas och ledarna kommer in med sina närvarolistor. Då får jag en bra chans att möta dessa människor som jag kommer att jobba med framöver. Annars är ju själva jobbet inte så nytt. Har faktiskt jobbat på ABF i 10 år nu.

Hur kan det gå ihop? Jag som bara är 21 år?? tji hi...

Vissa hinner med mycket. Det gäller att vara flitig!


Här nedan har jag lånat en bild från mästerfotografen.

Rutan & Nicki i hagen som undrar varför Stallchefen springer runt benen på dem... Men det blev fina bilder!



Av Larzon - 6 april 2008 20:16

Ja, då har man varit på sin första Westerntävling! Alltså som åskådare...skratt. Tävlingen kallades Western West Festival 2008 och hörde att detta skulle vara något alldeles extra! Så jag och Lotta åkte glatt upp till Ängens Gård (TFRK) i Trollhättan för att bevittna denna händelse. Det var ju bara det att man förstod ju inte riktigt VAD grenarna gick ut på. Vi spekuerade i både det ena och det andra utan att bli något klokare... Men gissa om vi hade tur? En aktiv Westerntjej från just TFRK satte sej framför oss på läktaren och när vi förstod att hon var lite insatt så passade vi på att ställa flera lite mer eller mindre smarta frågor och sedan började hon berätta mer och mer och vi lyssnade med stora öron. Riktigt spännande!!

Tänk att grenarna inom hästsporten kan vara så olika!


Efter ca 5 timmars sittande i ett svinkallt ridhus så gav vi upp. Nästa gång jag ska se på Westerntävlingar så får det nog vara sommarväder...Men det är väldigt imponerade att se. Ni kan ju själva titta på en av mina länkar till höger (Häftigt - heter den). Snacka om imponerande!


Igår var jag och Nicki ute på en riktig långtur. Vi var ute i nästan 2 timmar och myste. Vi red ner till E6:an(en jättelång grusväg utan biltrafik) och travade och galopperade. Sedan skrittade vi långa vägen, hela Dunevallen, tillbaka hem. Tror Du jag har ont i baken idag? Kan knappt sitta alls. Än mindre sitta i en sadel så det blev vilodag för Nicki. Det är hon värd!


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards