Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Våren är kanske kommen...

Av Larzon - 2 april 2009 23:27

Idag var Brorsan Jim och hans tjej Ann-Sofie med i stallet och vi skulle ta en promenad med Nicki och Ann-Sofies hund Rex (eller Räx). Vi passade på att ta med Gilda (Claes hund) oxå. Naturligtvis var Oscar med i sin barnvagn oxå.


Alla njöt vi av det perfekta vädret och gick en runda, bl a i skogen. Rundan brukar ta 30-40 min när vi rider men tog nog nästan 1,5 timma idag. Nä inte för att vi gick långsamt utan för att man i bland stannade till och väntade på hundarna eller stod och tittade efter en ekorre eller när Gilda jagade undan en katt som troligen gick i vägen för oss andra annars. =)


Trötta och varma var vi i alla fall allihop när vi kom tillbaka. Även Oscar fast att han legat och sovit hela vägen trots att det skumpade värre än värst över stenar och rötter i skogen. Han är en tålig pojk den!


 


 

Det har varit gott att kunna ta av hästarna täckena några timmar på dagarna nu när det är som varmast! De fäller ju så nu så det måste vara gott för dem att få lite vind i pälsen.


Har nu ikväll varit uppe och försökt tvätta Nickis sår vilket hon ju inte tillåter riktigt. Tyvärr är de fortfarande lite variga och jag hoppas fortfarande att pencilinen ska ta det. Får väl ta till bremsen snart så jag får komma åt ordentligt: men det är med risken att jag inte får komma nära henne igen.


Ska lägga ut ett par bilder från vår promenad här imorgon...orkar inte fixa med det nu.


God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards