Alla inlägg under juni 2008

Av Larzon - 29 juni 2008 09:12

Äntligen har den kommit! Rutans föl. En jättesöt liten brun hingst med underbar teckning i huvudet. Han föddes inatt och jag missar det precis som vanligt. Han föddes ca 45 min efter det att jag lämnat gårdsplanen...skratt.

Allt gick bra och han är en riktigt liten tuffing.


Bilder kommer! Det blev nog ett par innan batteriet i kameran lade av...suck!

Av Larzon - 13 juni 2008 12:47

Åh vad gott att det är helg igen! Nu har jag två riktiga veckor kvar att jobba innan semestern...Egentligen är det tre veckor men V 27 ska jag med Handels ut på Facket i Sommarland...nej inte till Skara Sommarland utan vi ska ut och träffa sommarjobbande ungdomar i butiker längs bohuskusten.

Har vi tur så blir det gott väder och då har vi det ganska gott i Strömstad, Grebbestad, Lysekil och Smögen...avundsjuk? Det ska bli roligt i alla fall.


Men nu är det helg och ska bara ta det lungt tror jag. Tänkte försöka komma upp till Ängens gård (TFRK) på söndagen och titta på Fälttävlan om vädret är bra. I så fall försäker jag fixa några  bilder...förhoppningsvis härliga sommarbilder...skratt


Nu firar vi helg! Vi som är lediga i alla fall...*ler*


Av Larzon - 12 juni 2008 21:10

Var uppe i stallet en dag när Frida och Ingegerd skulle rida ut på en tur. Stackars Frida hon tyckte jag distraherade henne så hon glömde både benskydd och sin egen hjälm...ops! Det var ju inte riktigt meningen...skratt. Passade på att ta några huvudbilder på Nicki och Lilleman.

Av Larzon - 12 juni 2008 21:07

Nu har jag fått till lite fler bilder. Dessa visar hur hästarna är i normala fall...dvs lugnare än filbunkar. Kunde man knappast tro härom dagen...skratt

Av Larzon - 8 juni 2008 10:26

Skratt...Jag var ute och lekte lite med Andreas nyinköpta kamera.

Här kommer lite bildbevis...ja, ja jag är en riktig nybörjare både på kameran och att fotografera...men jag fick ju inte köpa någon videokamera så Ni får tåla kvaliten!

Av Larzon - 8 juni 2008 10:18

Släppte ut hästarna i hagen efter lite visitering och fodergiva igår och jag måste bara visa dessa bilder...Skärpan är kanske inte den bästa men håll tillgodo!

Av Larzon - 7 juni 2008 22:34

Härligt att få varit långledig!

Kom hem från Stockholm och LO-kongressen i onsdags (4/6) som ett ursketet päron...ja, ni förstår! Tänk att man kan bli så trött av att bara sitta stilla i 5 dagar! Jag festade ju inte ens på kvällarna...då hade det ju varit självförvållat liksom.

Väl hemma vid 21-tiden på onsdagen så trodde jag att - Åh vad härligt nu ska jag sova läääänge varje dag under min ledighet!

Men ack vad man kan bedra sej...flera nätter har jag drömt om kontrapropositioner, votering med acklamation alt handuppräckning, val hit och beslut dit.

Som om inte detta var nog så i torsdags kväll var vi hemma från Claes & Lotta (Stallet) vid 3-tiden på natten...brukar ju bli så...skratt. Och vi trodde att vi skulle få en go sovmorgon...men nejdå...Vår härlige granne ska byta tackpannor på huset och kl. 08.00 (prick) satte de igång och kasta takpannor i en tom kontainer! Grrrr....efter ca 5-10 pannor insåg de väl att det väsnades lite och slutade för en stund...för att sedan återuppta plågeriet kl 09.00...Suck

I morse var pannorna slut men grannarna hade arbetslust...så vad sägs om att kapa till de nya pannorna lite med en cirkelsåg? Prick 09.05 sattes det igång!!! Phu...undrar vad de gör imorgon för att hålla mej vaken?


Innan jag åkte iväg till Stockholm så var vi och införskaffade min räddning i sommar! En JÄTTEPOOL! Ja verkligen en jättestor. Tanken var väl inte att den skulle vara riktigt SÅ stor men när vi väl hittade en plats att ställa den på så blev den riktigt bra.


Ovido - Quiz & Flashcards