Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Nicki blir klippt...

Av Larzon - 24 november 2009 21:33

Igår var det dags att klippa Nicki för första gången. I alla fall sedan jag fick henne. Vet inte om hon är klippt innan eller inte. Hon var till en början rätt uppskärrad över maskinens läte men med mycket muta av godis så gick det rätt bra efter en stund. Lotta fick hjälpa mej och ta den första delen och visa hur man gjorde. Jag har aldrig själv provat så det var nytt för mej i alla fall.


Men vad svårt det var!! Framför allt att komma åt i alla skrymslen och vrår. Kan säga att hon inte riktigt blev färdig utan vi få ägna ytterligare en kväll med att ta det sista finliret.


Tog några foton före och efter med mobilen så bildkvalitén är inte den bästa.


  

Här är innan hon klipps och hon får bekanta sej lite med klippmaskinen.


  

Här är lite av hur hon såg ut efter. Får ta en bättre bild i riktigt ljus när hon ärhelt  klar! Snygg hon är i manen va?

 
 
Sc

Sc

26 november 2009 19:36

Jösses vad snygg hon blev! men hade det inte varit lättare o ta av vojlocken innan ni klippte?

http://www,stallbothult.se

 
Jane

Jane

26 november 2009 21:20

Käre Sc!
Tack för ditt inlägg och att Du tyckte hon blev fin. Förstår om det kan vara svårt att hålla isär alla ord begrepp som används inom hästvärlden, men Nicki hade ingen vojlock på sej då vi klippte henne. Skratt...om det är att hon har lång päls kvar på vissa valda ställen så beror det på att hon inte ska frysa eller få skav. (Vojlockar har man under sadeln)
Mvh Jane

http://www.larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards