Alla inlägg under november 2008

Av Larzon - 18 november 2008 14:06

Igår hade vi Budgetmöte med representantskapet på Handels. Det var lite nervöst för Ankie (förste ombudsmannen) hade ordnat sin semestertripp till USA just den dagen så vi fick klara oss utan henne...Hur skulle det gå?

Det värsta är ju om det kommer frågor som man inte har riktig koll på...men det var ingen risk igår för ingen sa ett knyst!! skratt...knappt de sa ja när jag frågade om vi kunde besluta enligt förslaget, mm.


Men nu är det gjort och det är skönt!

Av Larzon - 18 november 2008 13:51

Åh tror Du man är något ringrostig eller?? Suck...skratt.

Var i ridhuset igår för att börja galoppträna lite för att få upp kondition och ork på både Nicki men kanske främst mej...!

Jag trodde att de gamla takterna från "mina år i galoppsadel" satt kvar, men ack vad jag bedrog mej!! Nog för att det var ca 6 år sedan jag satt i en träningssadel men nog har jag galopperat efter det... Kände mej nästan som en nybörjare där igår...skratt.

Missade att ta med halsrem igår och ska nog ha det nästa gång. Inte för att Nicki på något sätt gjorde så att jag behövde den men den skapar en viss trygghet där den hänger runt halsen...ja jag vet att jag är lite fjantig!

Nillbaka till min underbara NIcki - min skogsmullehäst! (Skratt...hon har jättelång päls nu så hon ser lite rolig ut) hon sköter ju sej så jättebra när man åker iväg till typ ridhuset. Jag kan lasta henne och åka själv vilket är guld värt! Nere i ridhuset är hon som en helt annan häst än när man rider hemma. Det är som om hon tänker - Härligt, nu ska vi arbeta! Hon är riktigt rolig där nere. Synd bara att jag inte orkar så länge...fast det är kanske tur för Nicki...skratt.

Ett problem när man åker själv så här är ju att man inte har någon som kan fotografera! Så tyvärr blev det inga bilder!


Av Larzon - 15 november 2008 16:19

Det var inte igår jag var här inne och skrev inlägg! Det har varit lite idétorka på sistone...

Men nu känns det som man skulle kunna komma igång med ridningen igen och det ska finnas lite mer att skriva om.


Igår var vi till ridhuset och red jag och Frida. Det har känts lite motigt ett tag med regn, mörker och kmappt någonstanns att rida. Men nu har jag skaffat ridhuskort och vinterdäck till släpet så nu jäklar!! =)


Igår gick det i alla fall över förväntan! Nicki kändes jättefin, även om det är mycket att jobba med så känns det hoppfullt! Jag har ju anmält oss till en klubbhoppning den 7 dec så nu får vi ligga i hårdträning minsann!! Men det ska bli jättekul att komma igång ordentligt igen. Det var kul att oxå se Nicki bli riden av Frida igår. Hon fick, efter endel slit, henne att gå riktigt flott i takt och med luft i steget. Inte sådär lång och låg som hon annars gärna blir. Ja, det känns verkligen helrätt just nu!


Oscar fick vara med i ridhuset oxå. Det får börjas i tid vet jag! Han blir ju nu hela 3 månader nästa vecka! Skratt...efter att jag ridit ca 30 min så vaknade ju han till så vi bytte ryttare lite snabbt och jag fick sätta mej på "den röda stolen" mitt i manegen och amma honom lite snabbt och lätt...måste sett kul ut! Men vad gör man inte för att barnen ska trivas i ridhus? Han är för liten ännuför att muta med fika och godis ...

Ovido - Quiz & Flashcards