Alla inlägg under september 2009

Av Larzon - 22 september 2009 18:56

Det beror nog inte på att det inte händer något utan jag får bara inte tummen ur att sätta mej här och skriva. Jag är något duktigare på Facebook.


Men vi har hunnit med två tävlingar sedan sist. En dressyr på Närk där vi var med i LC:2 och LB:1. I första klassen gick det inte så bra, Nicki var på helspänn och hittade flera troll inne på ridbanan. Domaren var dessutom livsfarlig. Ni kan ju förstå att ritten blev därefter. Obestämd


Andra klassen gick mycket bättre. Inga världsrekord men klart godkännt om man frågar mej. Fick till några riktigt bra saker och det kändes riktigt bra.


Det blev två godkända ritter i alla fall och man får vara nöjd med det!


 


I söndags var det dags igen. Då handlade det om blåbärshoppning på Närk. Vi red i två klasser varav den första var 60 cm Da Capo. (innebär att man ska rida banan en gång först, är man felfri får man en ny startsignal och ska rida banan en gång till så nära på samma tid som det bara går!) vi gick felfritt båda gångerna och jag tror att det var rätt bra i tid med. Men blev ingen placering utav det. men det hade vi inte räknat med! Men det var så härligt för Nicki gick verkligen som en klocka! kändes jättegott!


I nästa klass som var 70 cm clear round blev det stopp på hinder nr 5. Och tyvärr tre gånger så vi blev uteslutna. Vi fick ändå fortsätta hoppa banan och de tre sista hoppade hon som om de inte var något! Konstigt! Blir inte riktigt klok på henne ibland. Men jag vet att vi kom in konstigt över hinder 1 och 2 men att det rättade till sej över 3 och blev lite knepigt över 4 sedan var det kört! - Jag ställer inte upp på allt!! sa hon och nitade. Blev nästan så jag fick bjuda på tårta där men hon gjorde som hon brukade och räddade mej kvar så jag kom tillbaka i sadeln. Suck! Tänk att jag sitter här och berättar det! Skratt...kunde ju bara låta det va! Tungan ute


 


Ha det så gott!


Kram Jane




Ovido - Quiz & Flashcards