Alla inlägg under januari 2009

Av Larzon - 18 januari 2009 21:13

I fredags överraskade "Stallchefen" oss med nytillverkade boxskyltar!! Jättefina ekskyltar med hästarnas namn och födelseår på.

Någon riktig hemlighet var det inte då vi lyckats klämma ur honom vad han skulle med uppgifter på hästarnas riktiga finnamn, datum mm till. Gissa om jag gottade mej när jag lämnade över alla uppgifter på Nicki! Det var bara typ 79 bokstäver och massa andra konstiga tecken som (DEN) och XX som skulle stå bakom varje namn...skratt. (XX = fullblod = viktigt) (DEN = Född i Danmark)

Stallchefen var inte lika lycklig och försökte genast förhandla ner antalet tecken. När jag såg resultatet så kan jag nog förstå att han inte var så glad åt alla snirkliga bokstäver och tecken!


Så här fin blev skylten i alla fall, Urfräst och allt!



Tack så mycket Stallis!!


Av Larzon - 15 januari 2009 17:41

När jag vaknade idag så var det jättefint väder ute. Solen sken och det var ca minus 4 grader ute. Frosten gjorde landskapet lite vitt.

Efter att jag varit på rutinkoll med Oscar på BvC så packade jag in barnen och kameran i min nerfrusna bil och åkte till stallet.

När jag hade mockat och fixat i ordning allt så tog jag med kameran ut i hästhagen. Jag tänkte att jag får ju roligare kort om jag tar dem innan jag ger hästarna middagshöet. För sedan står de ju bara med huvudena nere i höhögarna. Hästarna var ju hungriga som om de aldrig fått mat så det var ju inte lätt att få till några bra kort i alla fall...lika bra att ge dem hö så blir det lugnt!! Skratt...nu ska vi se om det blev några bra bilder??


Först Nicki i hagen


Philip hälsar på Vrangjack


Robby...han var svår för han var så närgången...=)


Vrangjack i höhögen


Rutan väntar på hö



Hade lite problem med att få till zoomen och hästar som inte står stilla...synd att inte hela Nickis öron kom med...



Här blev det nära...faktiskt helt med min mening!! Exprimento...


Av Larzon - 9 januari 2009 00:45

Måste bara få visa en liten bild jag lekt medi i Photoshop!


Vet inte om Ni kan se den lika bra som den blev utskriven på ett fotopapper men håll till godo!!


Nicki som tecknad/målad

Av Larzon - 4 januari 2009 16:54

Fick några bilder från Madelene Djerf på min f d häst Quick Ylva (e. Theatrician u. Quick Blush ue. Fools Holme). Jätteroligt då jag knappt har några fina bilder på henne själv.

Hade henne i min ägo fr o m oktober 2002 till november 2007 då jag tyvärr tvingades ta bort henne på grund av en rejäl skada. Hon var verkligen en olycksfågel min lilla Ylva. Hoppsa att hon har det bra där uppe i Hästarnas Paradis??


Här är några bilder på henne


 

En bild som verkligen visar den riktiga Ylva


 

Här är en till i hennes vinterskrud


 

Quick Ylva mars 2006 hos Madde.


Hon var inte helt olik Nicki. Undrar hur det kommer sej att jag drar mej till dessa små mörka fullblodsston?? Andra favoriter har ju varit Zsa-Zsa, Maggan (Danich Queen) och Myran (Keep Going). Samtliga mer eller mindre små ystra monster...skratt Samtliga fullblod förstås!!


Hittade några typiska bilder från min samling av bilder på Ylva...inga fina man förstorar precis men roliga...


 

Undrar vad vi gör här? Ramlar över bommarna...


 

Ser inte riktigt klokt ut det här heller...


 

Här var hon verkligen inte vacker...


Skratt...här gjorde hon sej inte heller...


Nä Maddes bilder var klart mycket bättre!!!!


Tack Madde!!!


Av Larzon - 2 januari 2009 19:23

Ja då var det slut på friden!

Jag satte ner Oscar i gåstolen igår och tänkte att han tar ju sej ingenstanns men det kan vara bra att börja träna på att sitta upp... Nästa gång jag tittade på honom var han INNE I julgranen!!! Hjälp!!! Hur får jag ut honom härifrån??

Kan ju säga att det kommer ju inte bli en lugn stund med honom i den stolen! En helt ny värld öppnade sej väl för honom när han kom ner/upp i den...skratt. Ja ja...det är väl bara att vänja sej...




Av Larzon - 2 januari 2009 18:48

Ja, då skriver vi år 2009 nu. Ett nytt år fullt med nya möjligheter (taget citat...hm).

Vi har varit uppe i de djupaste värmlandsskogarna och firat nyår för 7 året i rad tror jag. Vi är ett gäng som brukar vara där uppe och fira nyår. Vi är 9 vuxna och 8 barn i en liten stuga. Jättemysigt verkligen!! Fast oxå lite intensivt...

Härligt att bara komma hemifrån ett par dagar, äta och dricka gott och bara ha det mysigt!

 

Här är en idyllisk bild på stugan


På nyårsaftonens dag var jag (vi) ute på en liten fotoexpedition. Eller rättare sagt vi gick i skogen bland stock, sten och tjockfrusen is och jag hade en kamera hängande på axeln värd några tusenlappar....nog tur inte Andreas gick med! Allt gick ju bra trots allt!! Blev faktiskt lite bra bilder oxå så det var liksom mördan värt!

Här kommer lite bildbevis. som synes så var det en otroligt vacker dag att var ute i...


 

Is på pinne


Nya istiden?


Oscar låg gott nerbäddad


Detta är nog min favvobild...inte bara för att den är på en häst men trodde verkligen inte att den skulle bli något alls! Ploj heter totton på bilden


Lite dålig skärpa men en otroligt vacker mule! 


 

Denna gillade jag oxå.


 

Hej mitt vinterland...tra la la la.



Avslutar med denna vinterbild.



Ovido - Quiz & Flashcards