Alla inlägg under oktober 2008

Av Larzon - 23 oktober 2008 21:54

Idag har lille Oscar varit på läkarbesök på BvC. Naturligtvis gick han igenom besiktningen trots att han kissade ner hela sköterskan när hon skulle mäta hans längd...skratt. Hon ursäktade sej och gick och bytte skjorta! =)

 Läkaren var rolig och kommenterade det hela med: - Vad bra då var det gjort! Han var nog van att få en och annan dusch av små gossar. =0


Bada var härligt! Får man ju göra innan läkarkollen...


Så här såg han nästan ut när han kissat på sköterskan




Tidigare idag hann jag och Oscar var i stallet och mocka!! Ohja...Hästarna togs in för natten nu i måndags! Så nu blir det till att mocka varje dag i ca 7 månader! Men så här i början så känns det mest lite mysigt att gå där och pilla. Känns liksom som man gör lite mer nytta när man ändå åker UPP. Ska bli kul att få lite kvällar att pyssla om hästen. Lättare nu när de ändå ska vara inne på nätterna.


Nyhalmad box. Visst ser det härligt ut? Tyvärr lite skit på linsen...



Av Larzon - 4 oktober 2008 12:15

 


Oscar sover i bilen

 




lite annan vinkel



Fölis igår. Visst är han söt?


 


Men vad är detta????

Kan man urskilja Nicki?

Jag var nog ingen förträfflig fotograf ändå...?


Har roterat bilderna i programmet men de blev konstigt upplagda ändå? får ta hjölp av Lena igen!!!



Av Larzon - 4 oktober 2008 11:51

Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här nu...måste säga att jag faktiskt inte hunnit med! Ja jag erkänner att det blir lite mycket ibland...skratt.


Har de senaste veckorna haft fullt upp med mina auktiioner på Tradera. Det började med att vi hade en bakluckeloppis på Närk, ridklubben här i Sjuntorp, i början på september. Dagen till ära så kan man ju minst säga att det spöregnade! Jag var dyngesur redan efter 1 timma! Som tur var sov Oscar i bilen hela tiden. Efter ett par timmar så fick vi köra in alla bilar i ridhuset (Häftigt) och då passade jag på att åka hem och byta kläder.

Väl inne i ridhuset började vi som hade saker till salu att trivas riktigt bra...men problemet med regnet kvarstod då ingen ville ta sej ut en sådan här dag. Så någon välbesökt loppis blev det inte! Och inte fick man sålt så värst mycket saker heller. Nu när man ändå tagit sej i kragen och gått igenom ALLA häst och ridsaker och verkligen gallrat ut det man inte använt på ett bra tag. Man har tagit sej mödan och tvättat och rengjort allt samt försökt sätta någorlunda vettiga priser på dem så folk ska tycka att det var billigt! Det gjorde ibland ont i hjärtat men...


Men där stod vi (Jag och och min goe kamrat Malin Finstad) med bil och hästsläp fullproppad med hästsaker som vi nu inte blev av med! Skittråkigt...skulle jag nu behöva åka hem och trycka in allt i skåpen igen?

Nej! Jag lade ut dem som auktioner på Tradera.se och gissa om jag fått något sålt? Jajjemensan...nästan allt! Endel saker har jag fått riktigt bra betalt för medan andra saker mindre än förväntat. Men så är det ju!


Inte nog med det. Sedan återstår mailkontakter med köparna, paketering, vägning, frankering och inte minst alla turer till Konsum för att lämna in paket. Nästan ett heltidsjobb!! Men jag hann även att handla lika mycket nya saker inom olika kategorier...så summan av kardemumman blev ju inte att jag tjänat några pengar utan jag har varit fullt sysselsatt...om jag nu råkade ha någon liten tid över...skratt


Synd att jag inte hade några bilder från vår loppis...hade varit kul att visa hur vi stod där med fullproppad hästtransport och var dyblöta!


Av Larzon - 2 oktober 2008 09:34

Vadå tänker Du väl. Hon är ju mammaledig och ledig varje dag.


Ja, från det ena jobbet är jag mammaledig, d v s ABF. Men uppdragen på Handels försöker jag fullfölja så gott det går...Det är mest möten och då har lille Oscar kunnat vara med. Tur att mina möteskamrater har sådat tålamod och överseende att det går! Ibland undrar jag ju varför jag fått för mej att jag ska iväg dessa dagar när man egentligen kunde legat kvar i sängen...men känns ändå skönt när man varit iväg och man blir inte så frånkopplad från omvärlden. Samtidigt tycker jag ju att det är riktigt kul!


Igår t ex höll jag kurs (Alla medlemmars kurs) i Uddevalla tillsammans med Monica Werner. Tack Monica för hjälpen med Oscar! Hon fick bli min "nanny" skratt... Oscar ville inte riktigt vara med på det ena passet som jag höll så då fick Monica ut i korridoren och vyssa honom. Egentligen kom han nog på att han var akut hungrig! Typiskt!

Deltagarna på kursen (9 st) sa inget men jag undrar vad de egentligen tänkte...'ler'


Mån-Tis var jag och Oscar med på en studiekonferens på Viskadalen utanför Borås. Oscar bara sov och sov så det var inga större problem. Han hade nog lite magont på kvällen när vi skulle lägga oss för han skrek och gnällde om vart annat från halv nio till ca tolv den kvällen. Han kände nog att han inte var hemma i sin egen miljö med. Men natten sov han riktigt bra!


Men som sagt nu är vi lediga i rätt många dagar och tur är väl det. Philip fyller år på söndag så det ska väl förberedas och hållas lite kalas! 5-års Kalas!!


Ha det så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards