Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Våren var här idag.

Av Larzon - 1 april 2009 23:28

För att stanna?? Jag hoppas på det!


Nicki börjar nog bli bättre i sitt ben nu. Benet svullnade upp under natten till söndag och hon verkade vara lite besvärad till en början. På måndag morgon var hon än tjockare och riktigt stel så jag ringde distriktsveterinären i Göta. Hon kom senare på dagen och tittade på såren. Tyvärr vill ju Nicki inte stå stilla när man pillar i den eller ens tittar på dem så för att få en chans att se hur det verkade så blev det lite "plegg" (lugnande). Veterinär Lena gjorde rent och skrev ut lite antibiotika så var hon klar. Är bara att fortsätta att tvätta och hålla rent de båda såren.

Kan ju säga att om inte Nicki hatar mej när dessa såren är läkta så gör hon det aldrig!! Hon tycker inte om oss (mej och Lotta) just nu! =(   Men vad gör man? Såren måste ju hållas rena.


Idag var såren ialla fall mycket bättre och svullnaden är knappt märkbar. Jag var fräck nog att släppa över henne till hagen med de andra hästarna idag för hon blev jätteledsen när de gick iväg , så hon bara sprang runt, runt. Så hon får nog fortsätta gå med dem om allt verkar ok. Då blir hon nog lite gladare på mej i alla fall!


Imorgon hoppas vi på att vi kommer ut på en liten promenad i vårsolen!! 


Det har varit ett par turer till stallet idag och Oscar har varit med båda gångerna, med och utan muta!!

 

Han trivdes i vårsolen!

 


Här på kvällen var han inte lika lycklig så fick muta med godispåse =) Fungerar konstigt nog ALLTID!! På barn ska man väl tillägga... =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards