Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Tradera...

Av Larzon - 4 oktober 2008 11:51

Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här nu...måste säga att jag faktiskt inte hunnit med! Ja jag erkänner att det blir lite mycket ibland...skratt.


Har de senaste veckorna haft fullt upp med mina auktiioner på Tradera. Det började med att vi hade en bakluckeloppis på Närk, ridklubben här i Sjuntorp, i början på september. Dagen till ära så kan man ju minst säga att det spöregnade! Jag var dyngesur redan efter 1 timma! Som tur var sov Oscar i bilen hela tiden. Efter ett par timmar så fick vi köra in alla bilar i ridhuset (Häftigt) och då passade jag på att åka hem och byta kläder.

Väl inne i ridhuset började vi som hade saker till salu att trivas riktigt bra...men problemet med regnet kvarstod då ingen ville ta sej ut en sådan här dag. Så någon välbesökt loppis blev det inte! Och inte fick man sålt så värst mycket saker heller. Nu när man ändå tagit sej i kragen och gått igenom ALLA häst och ridsaker och verkligen gallrat ut det man inte använt på ett bra tag. Man har tagit sej mödan och tvättat och rengjort allt samt försökt sätta någorlunda vettiga priser på dem så folk ska tycka att det var billigt! Det gjorde ibland ont i hjärtat men...


Men där stod vi (Jag och och min goe kamrat Malin Finstad) med bil och hästsläp fullproppad med hästsaker som vi nu inte blev av med! Skittråkigt...skulle jag nu behöva åka hem och trycka in allt i skåpen igen?

Nej! Jag lade ut dem som auktioner på Tradera.se och gissa om jag fått något sålt? Jajjemensan...nästan allt! Endel saker har jag fått riktigt bra betalt för medan andra saker mindre än förväntat. Men så är det ju!


Inte nog med det. Sedan återstår mailkontakter med köparna, paketering, vägning, frankering och inte minst alla turer till Konsum för att lämna in paket. Nästan ett heltidsjobb!! Men jag hann även att handla lika mycket nya saker inom olika kategorier...så summan av kardemumman blev ju inte att jag tjänat några pengar utan jag har varit fullt sysselsatt...om jag nu råkade ha någon liten tid över...skratt


Synd att jag inte hade några bilder från vår loppis...hade varit kul att visa hur vi stod där med fullproppad hästtransport och var dyblöta!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards