Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Westerntävlingar

Av Larzon - 6 april 2008 20:16

Ja, då har man varit på sin första Westerntävling! Alltså som åskådare...skratt. Tävlingen kallades Western West Festival 2008 och hörde att detta skulle vara något alldeles extra! Så jag och Lotta åkte glatt upp till Ängens Gård (TFRK) i Trollhättan för att bevittna denna händelse. Det var ju bara det att man förstod ju inte riktigt VAD grenarna gick ut på. Vi spekuerade i både det ena och det andra utan att bli något klokare... Men gissa om vi hade tur? En aktiv Westerntjej från just TFRK satte sej framför oss på läktaren och när vi förstod att hon var lite insatt så passade vi på att ställa flera lite mer eller mindre smarta frågor och sedan började hon berätta mer och mer och vi lyssnade med stora öron. Riktigt spännande!!

Tänk att grenarna inom hästsporten kan vara så olika!


Efter ca 5 timmars sittande i ett svinkallt ridhus så gav vi upp. Nästa gång jag ska se på Westerntävlingar så får det nog vara sommarväder...Men det är väldigt imponerade att se. Ni kan ju själva titta på en av mina länkar till höger (Häftigt - heter den). Snacka om imponerande!


Igår var jag och Nicki ute på en riktig långtur. Vi var ute i nästan 2 timmar och myste. Vi red ner till E6:an(en jättelång grusväg utan biltrafik) och travade och galopperade. Sedan skrittade vi långa vägen, hela Dunevallen, tillbaka hem. Tror Du jag har ont i baken idag? Kan knappt sitta alls. Än mindre sitta i en sadel så det blev vilodag för Nicki. Det är hon värd!


Ha det gott!

 
 
Sofie

Sofie

7 april 2008 08:51

Vad roligt att du har sett western!! Jag är fast i det sedan förra sommaren, och Annie har blivit en helt annan häst sen vi började rida western =) passar oss båda som handen i hansken. Kramar Sofei och Annie

http://www.ishmanda.se

 
Larzon

Larzon

7 april 2008 10:21

Tänkte på Er igår och jag tror det hade passat Nicki rätt bra med. Fast jag är inte själv riktigt övertygad ännu.

http://larzon.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 april 2008 15:15

Visst ska du börja med detta! Har sett på youtube hur det kommer se ut om ca ett år ;o) Kör hårt!! Du kan till och med få låna min hatt jag köpte på Jultorp...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Jane

Jane

7 april 2008 15:33

Tack Lena! Blir Du min coach då? Känner att jag skulle behöva det...skratt!

http://larzon.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 april 2008 19:43

Självklart! Jag är ju expert nu på allt som har med hästar att göra så varför inte westernridning också? Säg bara till!

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"kocken"

7 april 2008 22:28

HM...Efter sju timmar gav ni upp!
kl 15.24 skulle ni snart åka och kl 18.00
dök ni upp. Att det kan vara så långt till
TFRK!! mvh Han som fixa maten....

 
Jane

Jane

9 april 2008 08:56

Skratt...det var ju lite vi skulle fixa på vägen hem...skratt. Vi var faktiskt inte i ridhuset förän vid 12. Kan ju säga att "Han som fixa maten" gjorde det väldigt bra. Tack än en gång!
Jane

http://larzon.bloggagratis.se

 
Emmie

Emmie

21 april 2008 20:35

Japp, där var jag med ;)

http://www.nogg.se/equidae

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards