Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Våren är här och sommaren i antågande?

Av Larzon - 7 maj 2009 11:05

Ja jag har ju fått en och annan pik att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Har dåligt samvete för det men ska försöka bättra mej!


Det har hänt endel sedan sist. Har nog hunnit med 2 hoppträningar för Judit! Varav den sista som var förra torsdagen (30 april) gick superbra!! Jag varjättelycklig när jag satt av efter en fantastisk träning. Vi hoppade flera hinder som var uppe på 80-90 cm och Nicki var dessutom högt över på endel av dem. Det var så gott att det inte blev så många stopp denna gången. Kom lite galet några gånger och då stannar ju en klok häst! Jag har en klok häst!!

Nu har vi en hoppträning kvar innan den planerade Terränghoppningen i Nygård den 23 maj. Är lite orolig då det är en bana  på 80 cm i lägsta klassen...ja jag vet att jag är lite fånig men det kräver ett något högre grundtempo och skulle det bli stopp så åker jag ju!! Skratt... Men varför ska det bli stopp?? Nä f_n! Nu gäller det att ta sej i kragen och räta på ryggen.


Slutar det bara regna nu så ska vi fixa en liten träningsbana i en av sommarhagarna, måste ju prova gräsunderlaget!


Vi har varit på bröllop med. En jättefin vigsel mellan Frida Vennberg och Henrik Högnert i Rommele Kyrka. Efteråt var vi bjudna på fest i Upphärads bygdegård. Så trevligt och välplanerat så! Tack, Frida och Henrik!

  

 
 
Ingen bild

Sc

21 maj 2009 22:19

hm... harkel... och så vill jag framföra ett tack till den fantastiske stallchefen som byggde en hoppa utför bank i hagen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards