Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Oj vad länge sedan...

Av Larzon - 28 mars 2009 00:00

Ja det var bra länge sedan jag var inne här för att skriva ett inlägg. Det betyder inte att det inte hänt något, men kan ju säga att kameran har heller inte varit med!


Vi eller rättare sagt Andreas håller på att renovera hallen här hemma. Det kommer att bli skitsnyggt!! Men det är rätt mycket jobb men nu börjar man se resultat utav arbetet. Inget kul när det bara är gipsskivor och spackel överallt för att inte tala om allt j..la slipdamm!!


Förra torsdagen var jag och hopptränade för Judith igen. Det var bästa gången hittills fast det hände endel missöden...Det hela började med att jag tog in Nicki från hagen och hon hade bara 3 skor!! Hittade skon i hagen och försökte se om jag själv kunde sätta fast den men gav upp. Lotta som är världens bästa på det mesta, jagade hem från jobbet och hann sätta på skon så jag hann ner till träningen.Träningen flöt på ganska bra men rätt som det var så hände det! Jag låg där i spånet bakom hindret...skratt. Det var inte så konstigt för vi kom i krypfart fram till en serie på tre hinder och på tvåan så stannar Nicki lite väl tvärt och jag åkte kana...! =) Allt gick bra men man spänner ju varenda muskel i kroppen så jag hade go träningsvärk i några dagar efter.


Idag skulle jag ut på en go tur i skogen med Nicki. Vädret var fint och jag var verkligen laddad. Köpte för ett tag sedan en jättesnygg brösta som jag idag skulle testa, så på med hoppsadeln och fina lädergjorden. Hon blev jättesnygg, det var så Lotta gick efter kameran...skratt (Kanske lite överdrivet). Glad i hågen red jag iväg bort mot skogen och allt verkade frid och fröjd! Några hundra meter in i skogen stöter vi på en ÄLG!!!! Vad händer? Nicki tvärvänder och jag ligger återigen på backen!! Tyvärr tappade jag Nicki och hon for iväg in bland träden och sedan hemåt....som tur var! Jag insåg rätt snart att jag stod där mitt i skogen med en stor älg bakom ryggen, så jag kan säga att jag sprang jag med till en början! När jag förstod att älgen inte var efter mej kunde jag fortsätta gå. Förstod att Nicki sprang raka vägen hem, så som tur är har man mobilen med så jag ringde Lotta! Hon sprang ut och mötte Nicki för att plocka in henne i stallet! Troligtvis hade hon halkat omkull på vägen hemför hon var lerig och blöt på hela ena sidan och sedan hade hon några sår högt upp på vänster ben. Tack och lov att det inte var värre!! Hon kommer säkert vara rätt öm och stel imorgonmen det kommer nog gå bra.Nu har man ramlat av 2 ggr på nästan en vecka! Nu får det vara nog!!

Jäkla Älgfanskap!!

 
 
Lena

Lena

31 mars 2009 08:02

Det är inte riktigt sådana här inlägg jag vill läsa... Men det positiva är ju kanske att du trots allt lever och kan skriva inlägget ;o) Skoja bara, är inte så rädd längre. Bra att det gick så pass bra som det gjorde! Kram och lycka till i kväll!!!

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sc

31 mars 2009 17:13

Jag vet inte om jag orkar all tårta Jane...
Tur det gick hyfsat bra iaf.och behöver jag säga vem som var först på olycksplatsen..Stallchefen!! två minuter efter avsittningen..ändå var Jane mitt i skogen! naturligtvis läxa han upp älgen som lova att aldrig göra om det..

 
jane

jane

1 april 2009 18:59

Tack Lena! Jag kan ju säga att det inte är sådana inlägg jag egentligen vill skriva heller...det ska ju stå om alla gånger vi är ute och tränar och tävlar i höga klasser och vinner!! Skratt...drömma kan man ju...

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Jane

Jane

1 april 2009 19:03

Vilken Stallchef vi har!!
(Det är ju det han vill höra)
Ledsen SC men Du måste nog äta tårta ändå om jag nu ställer mej och bakar!!

Skönt att veta att älgen lovat att inte skrämmas igen! =)

http://www.larzon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sc

1 april 2009 22:19

Klart jag äter tårta!på fredag? efter den stora duellen mellan drängarna o cheferna? om ni vågar förstås.. (gick ju sådär sist).
ser inte nån stans här på bloggen att det står att Sc var ute och medicinera nicki häromkvällen?det står heller inte att Jane är världens goaste stalledräng, Hon hjälpte mig en hel dag med all mat när jag fyllde 32+moms.Jag kan varmt rekomendera henne om ni ska ha kalas..bokning sker naturligt vis genom Sc..

 
Jane

Jane

1 april 2009 23:27

Skratt...är det den stora putsarduellen i sadelkammaren Du syftar på eller?
Ja det är nog sant att Du var med ute och medicinerade Nicki igår medans jag satt och roade mej på Handels årsmöte. Tack så mycket för hjälpen SC!!

Ja jag är inte bara dräng i stallet utan i köket oxå!! Skratt...Men varför skulle bokning ske genom dej?? Det hängde jag inte riktigt med på?? Det måste varit ett aprilskämt!!
=)

http://www.larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards