Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Trött på sjukdomar nu!!

Av Larzon - 4 mars 2009 12:29

Åh vad jag är trött på sjukdomar just nu! Oscar har varit sjuk sedan i torsdags med feber, hög feber, snuva och jätterosslig i halsen. Var i kontakt med BvC och Barnmottagningen på Näl som tyckte vi skulle avvakta. När jag sedan återkom för att febern hade gått upp så berättade jag allt i växeln först. Blev överkopplad till sköterskorna och en undersköterska svarade. När jag dragit hela historien för henne och hon antecknat blev jag överkopplad till en sjuksköterska och berättade historien en gång till och hon antecknade. Sedan bad hon mej ringa sjukrådgivningen och berätta allt en gång till så skickar de ett fax till avdelningen så att de kan förbeereda om vi skulle behöva åka in ????? Är detta verkligen sant?? Ja!! Jag tror man blir tokig. Tur man inte själv är sjuk!!

Idag verkar Oscar i alla fall något bättre. Är mycket piggare och äter med rätt god aptit igen. Febern är ju inte helt borta ännu men han är oxå fortfarande snuvig. Andreas hade feber många dagar förra veckan och Philip hade en släng av magsjuka veckan där innan. Jag börjar bli lite snuvig...suck! Tror jag bäddar ner mej och vaknar upp i maj igen!!


På tal om maj så har jag hittat datumet för Nygårds årliga Terränghoppning!! Lördagen den 23 maj är det! I år ska jag satsa på att vara med. Var ju lite inne på det förra året men eftersom jag väntade barn så var det nog klokt att avstå! Kompisen Malin Finstad var med och vann ena klassen. Jag var naturligtvis där och bevittnade den segern!

En helt fantastiskt kul tävling där de gjort en hinderbana på ett gärde där de flesta hindren är helt vanliga men så finns även en bank. Blir sugen bara jag tänker på det! Får ha det i tankarna inför morgondagens hoppträning för Judit. Känns faktiskt rätt bra inför imorgon förutom att jag inte fått ridit så mycket som jag hoppats på i veckan pga att Oscar varit så dålig. Men vi tar nya tag!!

Lägger in en gammal bild så Ni får något att titta på....=)

 
 
Lena

Lena

6 mars 2009 11:39

Jag förstår dig. Det är ju extra jobbigt när barna är små eftersom dom inte kan tala om hur dom känner sig. Samma med djur... Hoppas ni kryar på er allihop. Jag ska snart hem och kolla till Jenny som ligger med feber och halsont... Kram och ha en härlig helg om det går

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards