Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Överlevde hoppträningen denna veckan med!!

Av Larzon - 19 februari 2009 23:58

Vilken skillnad! Härligt att det kändes bättre idag. Naturligtvis var Nicki pigg men jag var slug...


Var i riduset först av alla och ledde fram henne en bra stund innan jag sadlade henne. Detta gjorde att hon slappnade av rätt mycket. Efer en stund kom de andra ekipagen in och Då blev hon genast lite piggare. Vi hjälptes åt att bygga fram alla sju hindren och det var nog nyttigt för hästarna att få vara med. Sedan var det dags att sitta upp och påbörja uppvärmingen. Det kändes faktiskt rätt ok direkt och jag fick känslan av att :Det här klarar jag! Det är inte mer än så som behövs egentligen...sedan går det mesta hyfsat...

Naturligtvis finns det massor att jobba på framförallt med min egen sits och balans. Det blir ju naturligtvis lättare om jag känner mej säker på Nicki, vilket jag kunde göra idag. Kändes riktigt bra, när jag tänker efter...ser fram emot fortsättningen med stor förväntan.


Imorgon, fredag ska jag åka till Scandinavium med Lotta, Linda och Frida och titta på bl a Dressyr. Ska bli spännande. Förhoppningsvis hinner vi springa runt på mässan lite och kika med. Har för första gången ingen inköpslista!! Känns konstigt...brukar ha en låååång sådan med mej ner till Euromässan. Något hittar man ju alltid, får se om det blir täcke, ridbyxor eller vad?




 
 
Suzanne

Suzanne

20 februari 2009 12:48

Men va roligt att det kändes bättre än förra gången. Jag har med spänning väntat på det här inlägget :-) Ha det så kul på Horse Show, själv skall jag shoppa loss på mässan på lördag. Ha det gott!

http://www.simplesite.com/teamtorsgarden

 
Ingen bild

Sc

22 februari 2009 20:06

Enligt en säker källa handla du mest ändå?
Utan en lååång lista! Men hade det inte varit för den fantastiska stallchefen som ensam skötte djuren så hade ni ju inte kommit iväg..

 
Ingen bild

Jane

22 februari 2009 20:41

Helt sant!! Jag handlade nog mest...ett schabrak, vitlökspulver och B-vitamin. Nog rekord faktiskt. Min påse vägde i allafall mest.

Ja, vad skulle vi göra utan en sådan förträfflig stallchef? Skönt att veta att de kom in i goda händer och fick mat mm...Tack än en gång SC!!

 
Lena

Lena

23 februari 2009 20:15

Hej!
Har en liten utmaning till dig på min blogg om du vill...

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards