Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Hoppträning närmar sej...

Av Larzon - 17 februari 2009 12:50

Förra hoppträningen (5/2) lovade jag mej själv att nästa träningstillfälle ska jag minsann ha ordning på Nicki ordentligt!! Om jag så ska rida varje dag!! Det brukar vara skitsvårt att få ihop men... och vad händer? Jo hon trampade i fredags av sej en sko!! Det var faktiskt länge sedan hon hade någon tappsko nu så jag ska inte klaga. Men det innebar att Hovis inte kunde komma förän måndagmorgon och slå på en ny. I vanliga fall innebär det oxå att jag får ställa in henne i boxen tills hovis kommer men nu när det var så fruset och torrt ute i hagen så paketerade jag in hoven i bommull, strumpa och silvertejp! Och det höll rätt bra!! Gott, då kunde hon i alla fall få gå ute med de andra i hagen. Ridning var ju inte att tänka på.


Men igår så fick hon ny sko och i gårkväll skulle jag ta ner henne och rida lite i paddocken. Påvägen ner skulle jag bara tända lampan i paddocken och smack...så bröt jag nog av något inne i knappdosan! Shit....ingen lampa lyste och knappen bara snurrade runt på väggen. Bara att klättra upp på hästryggen och skritta ut i mörkret. Det gick bra även om det inte var riktigt vad jag hade tänkt...


Hon känns i alla fall något lugnare nu än för två veckor sedan. Har även minskat lite på kraftfodret då hon ändå inte jobbat speciellt mycket. Om ett par veckor kommer veterinären och ska titta lite på hennes tänder. Fick ett bra tips från Nickis förra ägare, Tack Suzanne!

Sist jag red henne i paddocken gick hon så kanon! Kunde med bara små små hjälper rida henne i små serpentiner mellan koner (i skritt då det var stor risk för halka) så följsam och käck! Tror jag hade fått till det bra i trav med om underlaget tillåtit.


Ok, vi får ta nya tag ikväll och hoppas att man kan göra något vettigt på hästryggen. Jag vill ha vår nu!



 
 
Ingen bild

Sc

22 februari 2009 20:10

Om du minskar lite på ditt kraftfoder åxå
så kanske du inte vrider loss hela strömbrytaren...

 
Ingen bild

Jane

22 februari 2009 20:43

Du...SC!! Tur för Dej att Du lade till den sista raden i Ditt inlägg!! Skratt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards