Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Naturupplevelse

Av Larzon - 8 februari 2009 10:39

Igår blev vi medbjudna på en naturupplevelse som man gör alldeles för sällan! Korvgrillning ute i naturen!


Våra härliga vänner Lotta & Claes var vänliga nog att dra med oss ut till Dals Kvarn där vi grillade korv, poppade popcorn (ja du såg rätt...skratt)och hade jättemysigt. Tyvärr skrämde någon bort solen som till en början var med också.

Naturen runt omkring är jättefin och isen låg så tjock på vattnet att barnen kunde vara där ock leka. Gissa hur de såg ut efter en stund? Japp...blöta upp till midjan ungefär... men roligt hade de och det var skönt att se dem ute istället för framför tv, tv-spel eller data-spel! Oscar hade det nog bäst som låg nerbäddad i vagnen och sov hela tiden...skratt.

Här ser vi Andreas, Claes, Karl och hunden Gilda runt grillen.


Här ser vi Jonathan, Karl, Philip och Stoffe som utforskar isen... 


 

Jag passade på att leka lite med kameran också...





 
 
Lena

Lena

8 februari 2009 17:37

Visst är det ett härligt ställe? Vi brukar ganska ofta åka dit på somrarna för korvgrillning, kvällsdopp och hundbad...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jane

9 februari 2009 11:43

Ja verkligen! Killarnas mopedutflykter har varit i detta område. Jag har inte sett det på sommaren... hoppas det blir ändring på det i år...

 
Ingen bild

Sc

9 februari 2009 12:29

Skratt vad är det som du hoppas det ska bli ändring på? Nej Jane! du får inte följa med på moppeturen, vi har ju pratat om detta så många gånger!
Mvh SC

 
Lena

Lena

10 februari 2009 08:32

Hej!
Jag kan ta med dig dit i sommar och då behöver du inte ens krångla med nån moppe ;o)

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jane

10 februari 2009 09:39

Tack Lena! Det skulle vara jättetrevligt!Det måste vi göra! Jag klarar mej nog mycket bättre utan moppe faktiskt...

Och Du SC...Vadå jag skulle vilja med? Det var några som gärna ville ha sällskap sist...och inte vågade sova...=)

 
Ingen bild

Sc

10 februari 2009 21:08

Krångla med moppe? du har ju inte fattat grejen!det är ett vildmarksäventyr utan dess like!Ja Jane! ni hämta oss sist! vi fick slut på film till kamerorna.och Andreas dras med sin fobi..Ett köksbord emellan..

 
Ingen bild

Jane

17 februari 2009 13:30

Vet inte om jag kan hålla med om att det är ett vildmarksäventyr utan dess like...Åka runt på en moppe...hade det varit att cykla, rida eller promenera så skulle man kunna kalla det för vilmarksäventyr...Kanske kunde ta hästarna till Dals Kvarn? Vad tror Du om det Lena? =)

 
Lena

Lena

17 februari 2009 18:17

Bara jag får vara kvar på backen så visst - inga problem!

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards