Direktlänk till inlägg 24 december 2008

Julaftons morgon 2008

Av Larzon - 24 december 2008 08:04


Midnatt råder tyst det är i husen, tyst i husen

Alla sover, släkta äro ljusen, äro ljusen....


Ja så var det verkligen nu på morgonen när jag var uppe i stallet och släppte ut hästarna. Bäcksvart ute och faktiskt nästan isgata trots plusgrader (+1).


Hästarna riktigt smög ut i hagen, men ut ville de för där väntade ju frukosthöet!!

Skratt...när jag skulle ta Nickis grimma på boxdörrren så hittade jag två små julklappar som hängde där??

"God Jul Nickie önskar Stallkamraterna"  ...skratt, Vad gulligt! Så vi fick stanna upp ett tag jag och Nicki och öppna klapparna!! Hon stod road och tittade på!!


I paketen fanns ett refelexset till tränset...jättebra så vi verkligen syns från ALLA håll när vi är ute och rider i mörkret!! I det andra paketet var en gjordförlängare...hm!? Nej jag tar inte åt mej! Det får Nicki göra som tuggat i sej all mat på helt egen hov!! Skratt...köpte ju en alldeles ny lädergjord till hoppsadeln på Falserbo i somras och nu i höst när jag skulle börja använda den så gick den knappt att spänna runt magen på henne...hm? Måste vara resåren som är lite kärva så här i början...eller? Så är det ju med mina byxor typ...i alla fall när de är nytvättade!!


Nu ska jag ta mej en kopp kaffe och krypa upp i soffan framför julmorgon eller vad det nu är och bara vänta tills de andra tänker vakna!!


Vi önska Er alla en riktigt God Jul!!

Ta hand om varandra!




 
 
Ingen bild

C Stall Bothult

29 december 2008 22:02

Jag kan ju passa på o tacka för den fina presenten vi fick efter en knepig skattjakt..
som tur var fanns det lite jäger halvvägs så vi blev smarta nog att lösa gåtan..ps vi vann egentligen på spelet Jane!
Nu sädär nära ett Nytt år vill jag passa på o tacka mina drängar( ni är så söta i era dumstrutar..)Andreas kanske kunde ta en bild? du som inte har Tele2 Mobiltbredband där man blir utslängd efer halva månaden..

 
Jane

Jane

30 december 2008 06:26

Skratt...ja Du Claes! Tur Ni klarade skattjakten. Hur kom det sej att Ni vann nu då? Det var faktiskt tjejerna som vann...den här gången med!! Nu är det ju snart ny månad så nu kan ju Du surfa runt som alla vi andra fast Du har Tele2 Mobiltbredband...skratt. Jobbigt hörru!!

http://www.larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards