Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Clear Round på Närk den 7 dec

Av Larzon - 7 december 2008 17:34


Det var med en stor klump i magen jag åkte till Närk för att vara med på klubbhoppningen idag. Skratt...var jättelänge sedan jag och Nicki hoppade och de sista dagarna har hon varit jättepigg och testat mej riktigt!! Berättade ju om hennes bocksprång förra lördagen och det har liksom fortsatt i den andan... Är inte riktigt van vid det nu ju! Har ju blivit bortskämd med att hon hela tiden varit så snäll och cool.


Redan i stallet kände Nicki på sej att det var något i görningen. Hon gick av och an på gången när jag gjorde iordning henne. När vi anlände till Närk så missade jag gå banan (rutin eller?) så fick ju stå på läktaren och titta på barnen på ponnierna för att se hur den var.


När jag satt upp och började rida fram så gick det till en början mycket över förväntan. Nicki kändes mjuk och fin och jag hann tänkt att det här kan nog gå vägen!! Men så började jag galoppera...skratt...sen var inte matte så kaxig längre!! Hoppade fram ett par språng på lilla hindret och sedan gick jag ut från framridningen... hon tog varje chans att göra något litet extrasprång på tvären eller bakåfram. Sedan skrittade jag runt länge länge och undrade varför jag gett mej in i detta.


Lotta kom sedan ut och hjälpte mej lite så jag fick tagit ett par språng till innan det var dags att gå in på banan. (Tack och lov att Lotta var med!!!)


Väl inne på banan var Nicki som förbytt! I positiv mening! Hon visste precis vad hon var där för att göra och i klassen 60 cm gick det galant! Det kändes faktiskt riktigt bra!! Efteråt var jag jätteladdad och såg verkligen fram emot 70 cm klassen. Där gick det till en början lika bra men så kom vi till hinder nr 5 (konstigt nog alltid nr 5) och där blev det en jättekonstig anridning så där stoppade vi, tyvärr 3 ggr så det blev ju en uteslutning men felet var ju mitt helt och hållet. Jag kände att hon var påväg att stanna och i stället för att räta upp mej och rida på så lutar jag mej framåt och släpper allt...och ja, ni förstår ju att då finns det ju ingen andledning för Nicki att hoppa! Men vi fick i alla fall hoppa klart banan och det avslutades på ett bra sätt och jag är verkligen supernöjd!!


Här kommer en fin bild på min Dyrgrip:



Här nedan är en bild från framridningen:


Jane "Fällkniven" Larzon på Watching Nikita


Ska se om jag lyckas få till filmen på 60 cm klassen och lägga till på länk här nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=lr_MI2v9k_E



 
 
Lena

Lena

7 december 2008 19:01

VAd duktig du va som gick in igen! Vet inte om jag hade fixat det... Fin är hon i allafall även om hon börjat busa upp sig lite...

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards