Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Inbjuden på dop...och inte vilket dop som helst...

Av Larzon - 1 december 2008 10:18

Vi fick förra veckan en inbjudande till dop. Alltid trevligt!

Men detta dopet var lite annorlunda...det var dop av en häst!


Ni minns att jag tidigare i somras berättade att vi fick ett föl i stallet. Jag efterfrågade oxå namnförslag för Lotta har haft lite svårt att bestämma ett bra namn på honom...så han har kalltas för Fölis!


Nu var det någon som tyckte att Fölis behövde ett riktigt namn och bjöd in till dop.


Alltså det går nästan inte att beskriva i ord men det förrättades på vanligt sätt med dopfundt (eller vad det nu heter), vatten, dikter och faktiskt gårdens egen präst!!

Skratt...använd Er vildaste fantasi och föreställ Er cermonin!! Det var nog så det gick till!

Vi undrade lite hur det skulle gå till när prästen "lyfter barnet för att visa församlingen" men den delen utgick...


Tyvärr hade jag inte med någon egen kamra (otroligt korkat) men ska se om jag kan få tag i något kort som kan beskriva denna händelse!


Amen


Här kommer bildbevis!! 

 

Här är dopbordet iordning i stallgången

 

Härmed döper jag Dig till Robby ... i Faderns, Sonens och den helige Andens namn. Troligtvis kommer ett namn till tills på tordsdag då han ska id-kontrolleras och chipas.

 
 
Suzanne

Suzanne

1 december 2008 11:55

Men hallå där, vi måste få veta vilket namn Fölis fick :-)

Hlgr
Suzanne

http://www.simplesite.com/teamtorsgarden

 
Jane

Jane

1 december 2008 13:59

Skratt...vad snabba Ni var att vara inne och läsa. Kul att Ni inte helt har lessnat. Nu är bilder och namnet ditsatt oxå!

http://www.larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards