Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Utbildningshoppning på TFRK den 30 mars

Av Larzon - 30 mars 2008 21:28

Idag har vi varit iväg på en ny tävling. En utbildningshoppning på TFRK (Ängens Gård) i Trollhättan. Jättefin anläggning för tävlingar får man säga.

Vi var med i 60 cm och 70 cm clear round jag och Nicki.


Första klassen blev lite kaotisk på framridningen (måste ju skylla på något). När jag kom in i "gamla ridhuset" för framridning så var där ca 13 hästar på en yta av knappt halva ridhuset. Ekipage stod stilla på mitten och pratade medans andra i alla fall försökte rida fram lite. I andra änden av ridhuset var själva framhoppningen och där höll ca 4 ekipage till åt gången. Det var ju bra. Men jag förstår inte varför folk skulle skritta fram sina hästar inomhus när det var fint och skönt väder ute!! På tok för många hästar på så liten yta! Detta gjorde mej skitstressad...var rädd att jag inte skulle hinna rida fram Nicki på ett vettigt sätt. När jag kom in på framhoppningen hade jag ju inte fått galoppera något alls innan. Kan ju säga att framhoppningen gick skit! Och ju mer jag försökte dessto mer stressad blev jag...ja Du förstår nog vad det innebär. Jag gav upp och gick ut ur det ridkaoset. Sedan var det min tur att gå in och göra min runda på 60 cm. Fick självklart ett stopp på första hindret, men sedan tog vi oss i alla fall runt banan. Även om det mest gick i forcerad trav...men inga mer stopp eller dyl.


Då var det dags för 70 cm! Nu var taktiken att först lugna ner mej själv och sedan hitta takten åt Nicki. Nu gick det bättre och det fungerade bra på framhoppningen. Väl inne på banan började vi jättebra över första hindret och genom svängen till hinder nr 2...där hände något så vi rev med frambenet. Tror hon blev lite väl flack innan hindret och kunde inte hoppa upp sej riktigt. Vi tog oss vingligt vidare till nr 3 som gick bra och sedan flöt resten på rätt ok. Inga mer stora missar på den rundan.


Jag är jättenöjd efter idag. Känns så skönt att det fungerar så bra som helhet med att åka ut så här. Nicki är en dröm att ha med sej så fint som hon sköter sej. Det märks lång väg att hon tycker det är roligt!

Idag hade vi kul!


Det värsta med sådana här dagar är ju att man är HELT slut när man kommer hem! Spänningen släpper och kroppen värker och man kan sova flera timmmar i sträck! Tur jag har vänner som ringer och väcker mej med jämna mellanrum...hmm!

 
 
Lena

Lena

31 mars 2008 12:38

Kan bara säga grattis! Måste vara härligt att inte behöva oroa dig i flera dagar bara för att du ska ha upp hästen på transporten... Ni är jätteduktiga och du har en helt underbar häst! Vi ses i kväll. JAG KAN KÖRA BIL IGEN! (bara jag inte bromsar för hårt) ;o)

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Suzanne

Suzanne

1 april 2008 07:50

Hej Jane
Visst är det väl knepigt att de sämsta förutsättningarna har man ofta på utbildningshoppningar för att det är dålig ordning, det är ju där man verkligen behöver perfekta förhållanden. Jag tycker du är jättemodig som redan är ute och tävlar, jag själv förberedde mej i halvår innan jag kom iväg........men sedan kommer jag aldrig någon vart med tävlandet heller
:-) Man måste nog våga ta att allt inte är och funkar helt perfekt om man skall komma vidare. Heja på, du är en modig tjej. Pussa Nicki från mej
Kram
Suzanne

http://www.simplesite.com/teamtorsgarden

 
Jane

Jane

1 april 2008 16:06

Tack Suzanne! Vet inte om jag är så modig precis, kanske dumdristig...skratt. Nicki är ju så snäll att ha med ute så så det är ju jättekul. Man ser hur hon trivs med att komma ut och se sej omkring. Ja jag ska pussa henne och hälsa från Dej.

http://larzon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards