Direktlänk till inlägg 20 mars 2008

Träning

Av Larzon - 20 mars 2008 22:00

Hade träning med hjälp av Lotta i ridhuset på Närk. Med tanke på att jag inte kunnat rida Nicki på några dagar pga halka så blev det ganska lungt. Mycket skrittarbete i form av lösgörande uppvärmning. Hon är riktigt duktig på att följa vikten...det lät ju konstigt men alltså jag kan svänga henne med hjälp av att jag flyttar över vikten åt det håll som jag svänger. Och utan att jag behöver "styra" med tygeln så svänger hästen med.


Testade även halt med ryggning, framdelsvändning, skänkelvikning och öppna. Hästen kan nog...men för mej var det länge sedan!! Kordinationen stämmer inte alls i vissa övningar. Blir liksom korsslutning! Vi får öva mer bara. Annars är jag jättenöjd med ridningen för dagen, kändes som en mycket bra början.

Tack för hjälpen Lotta! Du är toppen! 


 
 
Lena

Lena

22 mars 2008 18:01

Vill bara önska dig en riktigt glad påsk! Sköt om dig! Kram Lena

http://klingemaden

 
Ingen bild

Chefen

24 mars 2008 22:28

Bra jobbat flickor!! om du hoppar över den lösgörande uppvärmningen sitter skorna kvar då??sen undrar jag lite över"korsslutningen"?? är det där korset slutar, typ svansen??

 
Ingen bild

Jane

25 mars 2008 11:11

Tack Chefen!
Kanske skulle skorna sitta bättre med mer lösgörande uppvärmning? Skratt...du är rolig Du! Trodde påskfirandet var över nu och man skulle återgå till vardagen...men vissa festar visst fortfarande...?
Ta det vackert på jobbet!
Jane

 
Ingen bild

chefen

25 mars 2008 22:45

Festen är över och tillbaka till vardagen och med den alla sysslor som hör till stallchefs jobbet..tina upp frusna vattenkoppar, ploga snö,hämta hö, fixa mera lampor, leta skor..pust! men dom är trevliga
mina drängar..

 
Ingen bild

Drängen

26 mars 2008 17:33

Det är väl tur att drängarna är trevliga...bäst du håller dem på fortsatt gott humör...skratt

 
Ingen bild

Chefen

29 mars 2008 23:04

Lycka till på tävlingen i morgon! självklart kommer chefen att finnas på plats med det stooora objektivet..
Och jag behöver väl inte påminna om tröjan va?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larzon - 5 april 2011 19:47


Kentaur Hellas hoppsadel   17,5 tum i sitsen och storlek 2 på bommen. Motsvarar normal. I mycket fint skick då den inte är mycket använd.   Fler bilder kan naturligtvis mailas!!   Priset kan diskuteras och ev frakt tillkommer.   Hör...

Av Larzon - 31 mars 2011 21:47


   

Av Larzon - 31 mars 2011 21:26

Den fullständigt springer iväg! Ja det var ju tidigt i somras som jag skrev något här senast. Får nog säga att jag tror Facebook lite har tagit över lite av bloggens syften...Men ska se om jag kan ta till denna blogg igen.   Problemet kan ju vara...

Av Larzon - 7 juli 2010 09:49

Hej! Det var verkligen länge sedan jag var inne här och skrev. Hemsidan och Facebook har nästan ersatt denna bloggen. Men jag ska ge den en chans till! Blir så inspirerad av en gammal väns blogg, Beas blogg! Hon skriver så fantastiskt underhållande...

Ovido - Quiz & Flashcards